קרב בין דרעי וכץ: "חבל ששר בישראל קורא לחלל את השבת ואת ראש השנה"

    דוד לזר, ארי וידר 2 Comment on קרב בין דרעי וכץ: "חבל ששר בישראל קורא לחלל את השבת ואת ראש השנה"
    14:53
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on סערה ברשת מאמירת גולדקנופף ב'קול חי': "את מטולה לא סגרו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (שני) נרשם מאבק בין שר הכלכלה אריה דרעי לבין שר הרווחה והשירותים החברתיים חיים כץ על רקע הפעלת הביתנים הישראלים בתערוכה באמסטרדם – תוך חילול גורף של השבת וראש השנה.

    כאמור אמש, משרד הכלכלה משתתף בתערוכות רבות ברחבי העולם, אולם בהנחייתו של שר הכלכלה אריה דרעי לא יופעלו ביתני משרד הכלכלה בחו"ל בימי שבת ובחגים.

    אחת מהתערוכות בהם הוקם ביתן ישראלי יתקיים בשבוע הבא באמסטרדם שם תתקיים תערוכת ניו מדיה והוא יפעל רק יומיים מתוך חמשת ימי התערוכה מאחר שבאמצע חל ראש השנה ושבת.

    אמש הודיע דרעי כי 18 החברות שנרשמו לתערוכה יפוצו, אולם לדבריו לא ייתכן, שביתן ישראלי יהיה פתוח בשבתות וחגים.

    הבוקר תקף השר כץ את דרעי ואמר כי "לא ייתכן, שהחלטה כה משמעותית תתקבל על ידי שר הכלכלה בלבד", אמר כץ. "החלטתו של דרעי היא הפרה של הסטטוס קוו ומהווה פגיעה חמורה בחופש העיסוק. מדובר בתערוכה מובילה בתחום הטכנולוגיה שבה לחברות הישראליות יש מה להציג כפורצות דרך בתחום הטכנולוגי והחלטתו הלא מידתית מחזירה את ישראל שנות דור אחורה. בכוונתי לפנות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולדרוש את התערבותו בנושא".

    בתגובה לדבריו של כץ אמרו הבוקר בלשכתו של דרעי כי "שר הכלכלה, אריה דרעי גאה בכך שמנע חילול שבת וחילול ראש השנה בביתן ישראל באמסטרדם, שפועל במימון ממשלת ישראל. השר דרעי הודיע כי יבדוק אפשרות לפצות את מי שנפגע מהחלטה זאת. חבל ששר בממשלת ישראל, איש הליכוד שרבים מבוחריו מסורתיים, קורא ופועל לחלל את השבת ואת ימי ראש השנה, המקודשים לרבים מאזרחי ישראל".

    "כדאי שהשר חיים כץ יתחיל לפעול למען השכבות החלשות והנזקקים במקום לפעול לחילול השבת וראש השנה", עקצו בלשכת דרעי את שר הרווחה.

    ג'ואנה לנדאו, מנכ"לית עמותת VIBE ISRAEL הפועלת לשיפור תדמית מדינת ישראל בעולם אמרה היום כי "לצערי מדובר בהחלטה תמוהה, שלא לומר אומללה, שמשמעותה היא אחת- פגיעה קשה בקהילה העסקית של מדינת ישראל ובתדמיתה. הנזק התדמיתי הצפוי להיגרם למדינת ישראל, הלא היא "אומת הסטארט-אפ" מאי השתתפותה באופן סדיר בתערוכה הוא בלתי הפיך".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      עם מקדשי שביעי אנו כל הכבוד לך אריה דרעי

    2. 1

      היינו עם מקדשי שביעי הרבה לפני "אומת סטארט אפ".